Szkoły wykorzystują fakt, że każdy przywykł do tego, co serwuje nam system publiczny. Ocenianie uproszczone, czyli np. w skali od 1-6, A1-C1, 1-10 itp.
Zobacz:
Oceniam swoje kompetencje w języku francuskim na B2.
Albo oceniam swoje kompetencje w języku francuskim na 4.
Nie ważne. Jak rozumiesz jedno z powyższych?
A zobacz tutaj:
◻️ Oceniam swoje kompetencje w piśmie w języku francuskim na zaawansowane w tematyce sprzedaży, marketingu, sprzętów medycznych oraz podróży. Udaje się też zachować wysoką elokwencję wypowiedzi.
◻️ W mowie, w powyższych tematach – te kompetencje są jednak średnio-zaawansowane ze sporadycznymi błędami.
◻️ Kompetencje te pozwalają na wykonywanie zawodu managera międzynarodowego w frankofońskim obszarze językowym (z pominięciem Francji) – z kłopotami, które jednak rekompensuje pewność siebie i kompetencje miękkie w komunikacji. W kontekście komunikacji z ludźmi z Francji umiejętności językowe mogą wypaść najsłabiej.
➤ Aby wzrosnąć we wskazanych obszarach potrzebna jest praca nad płynnym wykorzystywaniem zaawansowanych struktur gramatycznych w spontanicznych rozmowach i doszlifowanie odmian niektórych czasowników (ich lista wynika z popełnianych błędów, które są odnotowane w pliku roboczym do wspólnych lekcji).
➤ Potrzebna jest praca także nad zrozumieniem języka mówionego przez najbardziej niedbałych rozmówców lub tych o bardzo silnym akcencie (Francja).
Zauważ, że taki opis pozwala zrozumieć co pozytywnego składa się na ocenę 4 i czego brakuje do oceny 5. Jasnym jest jaka praca musi być jeszcze wykonana, a mentor PLA SCHOOL byłby w stanie z łatwością zaplanować ścieżkę w realizacji celu.